انیمه استدیو یا موهو

موهو

موهو:

نرم افزار موهو، یا همان انیمه استدیو برنامه ای تخصصی برای ساخت انیمیشن 2 بعدی است که بر اساس وکتور کار می کند. هر چیزی که برای ساخت انیمیشنی حرفه ای به آن احتیاج داشته باشید، موهو آن ها را با ترکیب سیستم ریگینگ قدرتمندش با سایر ابزارهای قدیمی مخصوص ساخت انیمیشن برای کاربران خود فراهم می کند. در واقع نرم افزار موهو برای متخصصانی مناسب است که به دنبال جایگزینی کارآمد برای راه های قدیمی ساخت انیمیشن می گردند تا با سرعت بیشتری به کار خود بپردازند و محصول منحصر به فردی را به وجود بیاورند. البته حتماً نباید هنرمند باشید تا بتوانید از این برنامه استفاده کنید و افراد مبتدی نیز می توانند آن را یاد بگیرند.

 

موهو

 

این برنامه در سال 1999 میلادی، ابتدا به وسیله ی شرکت طراحی گرافیک «لاست ماربل» (LostMarble) و بعد از آن، «ای فرانتیر»  (E Frontier)وارد بازار شد و در اوایل آن را با نام «انیمه استودیو» می شناختند. از سال 2007 به بعد، توزیع این برنامه را شرکت «اسمیت میکرو نرم افزار» (Smith Micro Software) بر عهده داشته است.

نرم افزار موهو در 2 نسخه ی Moho Debut و Moho Pro ارائه می شود. مورد اول، محدودیت هایی در زمینه ی اندازه ی عکس دارد و همچنین تمامی کاربردها و ویژگی های نسخه ی Pro را در برنمی‌گیرد. انیمه استودیو بر روی سیستم های عامل ویندوز و مک قابل نصب است و به زبان های انگلیسی، آلمانی، ژاپنی و اسپانیایی (از ورژن 9.2 به بعد) عرضه می شود. البته نسخه ی Moho Pro دیگر از سیستم عامل لینوکس پشتیبانی نمی کند.

قابلیت های نرم افزار انیمه استدیو موهو:

قابلیت ساخت انیمیشن با کیفیت بالا

اضافه کردن افکت های خاص به انیمیشن

ساخت ویدئو با فرمت های مختلف

ساخت کالبد بر پایه تکنولوژی انیمیشن

پشتیبانی از فتوشاپ

دارای کتابخانه های مختلف

پشتیبانی از وارد و خارج کردن فایل ویدئو HD

امکان شبیه سازی فیزیکی

پشتیبانی از فرمت های NTSC/PAL D1/DV

ساخت اشیا سه بعدی از لایه های وکتور دو بعدی

امکان ضبط کلیپ صدا

ترکیب انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی

ساخت شخصیت های سخنگو

قابلیت ترکیب ویدئو و صوت و انیمیشن

وارد کردن فایل های Photoshop و Illustrator

قابلیت رسم در کاغذ

اضافه کردن افکت حرکتی و سایه

قابلیت لایه بندی در هنگام کار بر روی پروژه

توانایی ذخیره سازی فایل های پروژه

آپلود مستقیم بر روی YouTube و Facebook

آنچه در مورد موهو بیشتر از همه جالب است، سازگاری آن با داده‌های برداری‌ Adobe Illustrator است و یکی از پیشرفت‌هایی که مشاهده می‌شود در رابطه با تصاویر متحرک بیت مپ است که می‌توانید از پینبون‌ها استفاده کرده و کل تصویر را تغییر داده و جلوه‌های مختلف متحرکی در آن داشته باشید.

موهو نیاز شما برای ساخت انیمیشنی حرفه ای و با کیفیت عالی را بر طرف می کند. حتی در بخش هایی از فیلم های انیمیشنی معروفی همچون «ترانه ی دریا» (Song of the Sea) سال 2014 و «نان‌آور» (The Breadwinner) سال 2017 که نامزد جایزه ی اسکار شده بودند نیز از نرم افزار موهو کمک گرفته شده بود.

انتقاداتی به نرم افزار موهو:

۱- هنگام آوردن عناصر Illustrator، رنگ‌های اصلی حفظ نمی‌شود و برای تغییر رنگ ها و بازگشت به رنگ‌های Adobe illustrator زمان زیادی را از دست می‌دهید.

۲- با آوردن عناصر Adobe Illustrator همه چیز در یک لایه واحد جمع می‌شود. اگر در Illustrator یک کاراکتر که‌ با لایه‌های مختلف ساخته شده باشد داشته باشید، هنگام انتقال آن به موهو، نرم افزار فقط یک لایه را تفسیر می‌کند و زمان زیادی را باید برای جدا کردن لایه‌ها از یکدیگر بگذرانید و سپس متحرک سازی آن‌ها را شروع کنید.

‌‌‌‌موهو مناسب حرفه‌ای‌هایی است که به دنبال جایگزین کارآمدتری برای انیمیشن سنتی هستند. موهو رابط بصری و ویژگی‌های قوی مانند Smart Bones ، Smart Warp، Bezier، دسته‌های بهینه سازی شده برای انیمیشن، ابزارهای فریم به فریم، یک جدول زمانی حرفه‌ای، فیزیک، ردیابی حرکت، نمودارهای حرکتی، معماری ۶۴ بیتی و موارد دیگر، ارائه می‌دهد.

 

 

https://honarguru.ir//product/%d8%b1%db%8c%da%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d9%87%d9%88-rigging-with-moho/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *