هلی شات چیست ؟

هلی شات

هلی شات کلمه ای نام آشنا در زمینه عکاسی و فیلم برداری است اما بسیاری از افراد به صورت دقیق نمی دانند که به چه معناست ! هلی شات یک کلمه ی دو قسمتی است که هلی در بخش اول آن به معنای هلیکوپتر و شات در قسمت دوم آن به معنای عکاسی و تصویر برداری است . البته این عکاسی و فیلم برداری به صورت هوایی و از زاویه دید آسمان اتفاق می افتد که بسیار منحصربفرد است یا به معنای دیگر اسم دوربین پرنده را هلی شات یا کوادکوپتر می گویند .

 

هلی شات

 

هلی شات چیست ؟

عکاسی از دیرباز مورد استقبال بسیاری از افراد بوده است . بسیاری از کاربران عکاسی را به صورت تفریحی و یا تخصصی دنبال می کرده اند . با طراحی و رونمایی ازکوادکوپتر هایی که مجهز به دوربین هستند تصویربرداری هوایی ( هلی شات ) ظهور کرد . ضبط عکس از زاویه دید آسمان بسیار جذاب است چرا که هیچ چیز از چشمان تیز بین کوادکوپتر دوربین دار دور نخواهد بود و تمامی خفایا و زوایای لوکیشن در تصویر خواهد افتاد .

 

هلی شات

 

مدل های پروازی بسیاری متنوعی در سال های اخیر به بازار معرفی شده اند که می توان به جرات گفت بهترین هلی شات های   مورد استفاده ی دنیا در این روز ها از کمپانی بنام DJI است . هلی شات امروزه به یک صنعت مستقل برای در آمد زایی بالا تبدیل شده است . بسیاری از علاقه مندان با تهیه یک کوادکوپتر دوربین دار و با کمی تمرین به پرواز مسلط می شوند و اقدام به تصویربرداری و فیلم برداری هوایی می کنند . هدایت و کنترل یک مدل پروازی از راه دور اصلا کار سختی نیست کمی به تمرین و کسب مهارت نیاز دارد که برای همگان میسر است . امروزه برای ساخت تیزر و کلیپ های تبلیغاتی ، فیلم و سریال ، رصد ، نگهبانی و حفاظت ، سم پاشی ، پیشرفت پروژه و … از هلی شات استفاده می شود . رنج قیمتی دستگاه های تخصصی در سطح نسبتا بالایی قرار می گیرد چرا که یک دوربین با کیفیت و بعد از آن آپشن ها و ویژگی های مهم و تخصصی در مدل پروازی طراحی شده لذا قیمت های محصولات موجود در بازار کاملا طبیعی است .

مهم ترین نکته در هلی شات ها عدم وجود لرزش و یا حرکات اضافه دوربین است . ضبط تصاویر ثابت و ویدئو های بدون لرزش از اهداف مهم یکه هلی شات است . دوربین های تعبیه شده در چنین پرنده های بدون سرنشینی مجهز به یک گیمبال هستند . گیمبال قطعه ای است که مکمل دوربین بوده و تمامی لرزش و حرکات اضافه دوربین را در حین پرواز کاملا خنثی کرده و خروجی کار بسیار دقیق و بی عیب نقص خواهد بود . کیفیت فوق العاده خوب دوربین به همراه گیمبال در کنار پرنده ای بسیار هوشمند و پایدار ، حس خوب و شیرین پرواز را برای شما فراهم خواهد کرد .

 

کاربرد هلی شات چیست ؟

این روز ها از کوادکوپتر ها در زمینه های بسیار متعددی استفاده می شود . در واقع کارهایی با هلی شات می توان کرد که به ذهن خطور نمی کند . امروزه در فیلم های تلویزیونی ، سینمایی ، ساخت تیزر ، ویدئو کلیپ ، آتلیه ها ، عروسی ها ، مستند سازی ، پیشرفت پروژه ، نظارت و بازرسی ، نقشه برداری ، تصویر برداری و فیلم برداری هوایی ، امداد و نجات و … می توان از هلی شات استفاده کرد . هلی شات ها به قدری کار را در زمینه های بالا راحت کرده اند که تصور انجام کار و پروژه بدون آن ها دشوار است . محال است صحنه ای از یک فیلم یا تیزر از زاویه دید بالا نباشد و این نشان دهنده ی نفوذ بالای این دستگاه ها در قلب سازندگان و مخاطبان است . البته جالب است که بدانید بسیاری از کاربران عادی برای مصارف تفریحی و سرگرمی خود و ثبت خاطره هایشان از زاویه دید آسمان نیز نسبت به خرید هلی شات اقدام می کنند .

آیا کار با هلی شات نیاز به دانش و یا تخصص دارد ؟

 

هلی شات

 

در گام اول شاید پاسخ این سوال منفی باشد . کوادکوپتر و هلی شات ها به قدری هوشمند هستند که هر کاربر عادی و یا مبتدی می تواند نسبت به کنترل این دستگاه ها اقدام کند . البته این گام اول است . برای تبدیل شدن به یک هلی شات کار حرفه ای صرف زمان و کسب مهارت و تجربه بسیار مهم است . ثبت تصاویر بسیار حرفه ای به مهارت بسیار زیاد نیاز دارد . کسب دانش تصویر و پرواز توام با یکدیگر می تواند کمک کند تا خروجی های بسیار باکیفیتی را ثبت و ضبط نمایید .

کوادکوپتر های مناسب برای هلی شات کدام اند ؟

 

 

کوادکوپتر ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند و مدل های دوربین دار از رنج های قیمتی بسیار ارزان قیمت نیز در بازار موجود است . اما نمی توان با هر کوادکوپتری که صرفا دوربین دارد به ثبت و ضبط تصویر هوایی با کیفیت پرداخت . بسیاری از کوادکوپتر ها دارای دوربین هایی با میزان کیفیت ضعیف و یا متوسط جهت تصویربرداری و فیلم برداری هوایی به صورت شخصی و خانوادگی هستند . از این مدل ها جهت انجام کار و یا پروژه های تخصصی نمی توان بهره برد .

 

کمپانی DJI یکی از معروف ترین این کمپانی ها در زمینه طراحی و ساخت مدل های تخصصی است که می توان به مدل هایی از جمله اسپارک ، مویک ایر و فانتوم ها اشاره کرد . به طور مثال کوادکوپتر اسپارک دارای دوربین 12 مگاپیکسل Full HD ، تایم پروازی 16 دقیقه ای و برد رادویی 2 کیلومتری است و این موارد ویژگی های یک هلی شات تخصصی است .

با یک پهباد تخصصی تصویر برداری می توانید تایم طولانی تری پرواز کنید و نسبت به ثبت و ضبط عکس های حرفه ای اقدام کنید . پس لزوما هر کوادکوپتری برای انجام کارهای هلی شات مناسب نیست . در واقع بهتر است اینگونه بیان کنیم که هر کوادکوپتر دوربین داری صرفا برای انجام هلی شات مناسب نیست . مهم ترین ویژگی های یک هلی شات تخصصی بالابودن میزان کیفیت دوربین ، تایم پروازی بالا ، سیستم بازگشت به خانه دقیق ، gps های دقیق و برد رادویی طولانی جهت ارسال پرنده به نقاط صعب العبور است

.

  • برای ورود به دنیای هلی شات می توانید طبق مراحل ذیل عمل کنید :
  1. گام اول : در ابتدا جهت یادگیری پرواز یک کوادکوپتر معمولی تهیه کنید . متاسفانه تصور بسیاری از کاربران این است که خرید یک هلی شات تخصصی و گران قیمت گام اول است در صورتی که نمی دانند باید اول از همه پرواز را به خوبی بلد باشند و سپس بتوانند تصاویر خوب را ثبت کنند .
    حتی اگر کوادکوپتر انتخابی شما فاقد دوربین نیز باشد اهمیتی ندارد چرا که همانند مهارت رانندگی که با یک ماشین معمولی کسب می شود کسب مهارت پرواز نیز به کمک یک کوادکوپتر معمولی میسر است . می توانید برای این انتخاب از کوادکوپتر های تفریحی سرگرمی برند هایی همچون سایما ، چرسون و یا sj مدلی را برگزنید .
  2. گام دوم : پس از کسب تجربه و مهارت پرواز حالا می توانید نسبت به خرید هلی شات تخصصی اقدام کنید . بی شک می توانید بهترین مدل را از میان هلی شات های تخصصی کمپانی DJI برگزینید . بهترین مدل های موجود از این برند اسپارک ، مویک ایر ، مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو است که بسته به نیاز و بودجه کاربران انتخاب آن ها متفاوت است . جهان آرسی مفتخر است تا با ارائه مشاوره های تخصصی و ارائه دایره ی وسیعی از محصولات تخصصی و هلی شات های روز بازار نظر مخاطبان را به سمت خود جلب نماید . ارائه مشاوره های کاملا تخصصی و رایگان ، تضمین اصالت کالا ، گارانتی سلامت و ارائه خدمات پس از فروش جامع و کامل شامل بحث تعمیرات و تامین قطعات شعار کاری ماست و علت ماندگاری و رضایت کاربران ما نیز همین است .

 

 

اخذ مجوز برای هلی شات

 

هلی شات

 

مولتی روتور های تخصصی ها از آنجایی که دارای خصیصه های منحصربفردی هستند و می توان از آن ها استفاده های نادرست و غیراخلاقی نیز کرد باید در سایه حمایت نظارت و قانون مورد استفاده قرار بگیرند . جهان آرسی عضور رسمی اتحادیه هوافضا با آگاهی کامل از تمامی قوانین و شرایط و با دارا بودن تمامی مجوز های لازم اقدام به فروش هلی شات های مختلف می کند .

دقت کنید پرنده هایی که برد آنها از 500 متر بیشتر باشد و و همچنین دارای سیستم ناوبری و مجهز به GPS باشند برای پرواز حتما به مجوز نیاز دارند و مابقی که در رده ی کوادکوپتر های تفریحی سرگرمی و یا نیمه حرفه ای هستند به اخذ مجوز نیازی ندارند . دقت کنید اخذ مجور به منزله ی اجازه ی پرواز در محیط های عمومی و حریم شخصی افراد نیست . با رعایت نکاتی ساده همیشه و براحتی پرواز کنید و لذت ببرید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *